TvO Administratie & Advies is opgericht door Timon van Oijen te Veghel.

Ik ben Timon, een financieel professional met 25 jaar ervaring in functies zoals Administratief Medewerker, Administrateur, Hoofd Financiële Administratie en Financial Controller. In maart 2016 heb ik besloten om TvO Administratie & Advies op te richten, met als doel MKB bedrijven te helpen hun financiële processen te optimaliseren.

Reden van oprichting

In 2009 startte mijn vriendin Aafke Wuite met haar Osteopathiepraktijk voor dieren. Alles moest opgezet worden: boekhoudsoftware, urenadministratie, verzekeringen, liquiditeits-prognoses etcetera. Een erg leuke bezigheid die veel tijd opslokte maar wel de basis vormde van een zeer degelijke zzp-administratie zoals deze er nu staat. Deze periode heeft mijn interesse in zzp-administraties aangewakkerd, maar ook de interesse tot het optuigen van volledige administraties zoals vaak het geval is bij start-ups.

ZZPérs

Gedurende de jaren die volgden, sprak ik regelmatig met andere zzp’ers en hoorde ik de verhalen van hen over het feit dat zij te snel waren gestart zonder degelijke basis: namelijk de boekhouding! De meeste zzp’ers starten gewoon met werken zonder dat zij daadwerkelijk weten wat er allemaal aan papierwerk op hun af komt. Als de belastingdienst dan later om de hoek komt kijken, is het vaak al te laat, met financiële problemen tot gevolg. Erg jammer en volstrekt onnodig. Ik vind het erg leuk de zelfstandige ondernemer wijzer te maken en hem mee te nemen in de financiële vlucht.

Start-en scale up’s

Tot slot blijft het gewone bedrijfsleven en met name start-en scale-ups mij erg trekken, ik vind het erg leuk om om te gaan met diverse mensen binnen een bedrijf met allemaal hun eigen verschillende belangen en verantwoordelijkheden. Het organiseren van de financiële administratie tot een geolied maandelijks proces is daarbij een van mijn specialiteiten. Hierbij maak ik gebruik van tal van financiële software zoals bijvoorbeeld Twinfield Online (boekhoudpakket), Basecone (scan en herkennen van inkoopfacturen) en Visionplanner (maandrapportages). Door in verschillende keukens te kijken kan ik steeds meer toegevoegde waarde bieden voor de klant, iets wat leidt tot tevreden klanten en daar doe je het allemaal uiteraard voor.

LinkedIn profiel